dinsdag 30 maart 2010

Veel gewacht, maar ook veel gedaan!

Het is even een inhaalslag, maar als je nieuwsgierig bent kost het alleen een beetje tijd!
  
Dinsdag 30 maart.
Weer een dag met veel wachten. De ochtend begon heel goed. Clarencs was iets vroeger als gisteren. Bij de soepkeuken aangekomen zat Monica al te wachten. Zij had een andere afspraak dus zouden Sandra en ik het samen doen met hulp van een van de moeders. Oke.. Monica zou om 11.00 uur terug zijn want we hebben een afspraak om 11.30 met Sybel van de Olof Palme Primary school i.v.m. de vraag of zij de weg weet hoe we kinderen op school kunnen plaatsen waarvan de ouders niet instaat zijn dit te betalen en sowieso niet zelf kunnen regelen. We waren weer zo rond 10.45 klaar met de kinderen maar om 11.15 nog geen Monica. Toch maar even bellen. Neemt niet op. Belt zelf om 11.30 dat de afspraak niet doorgaat met Sybel omdat het hoofd van de school er niet is en Sybel zich niet helemaal lekker voelt. Ze komt er zo aan om de pannen op te halen en met mij samen terug te gaan daar het niet verstandig is voor mij om alleen met een taxi te gaan. Ze is er om 12.00 uur. We bellen Clarence om ons op te halen. Hij kan niet komen. We bellen een andere taxi en die komt na 15 minuten. Het is intussen 12.30 uur. Hebben jullie het in de gaten dat ik dus vanaf 10.45 uur heb zitten wachten. Begin hoofdpijn te krijgen heel de morgen niets gedronken en krijg trek. Het is ook flink gaan regenen.

Oke...tegen 13.00 uur ben ik terug. Eerst eten en een kop koffie en genieten van de rust. Dan op de hoek gebakken vis en friet gehaald voor vanavond, heb ik wel verdiend. Morgen gaan we tussen 8.30 en 9.00 uur kijken of we een visum kunnen regelen want als het allemaal doorgaat komt Monica met mij mee naar Nederland. Als het lukt ...

Daarna gaan we ook naar het internetcafé dan kan ze haar mail openen. En misschien lukt het dan om ook nog een verslagje te maken van een van de kinderen. Dan een goed bericht Otillie heeft gebeld en een naam doorgegeven die Monica waarschijnliuk kan helpen om geboortebewijzen te krijgen voor kinderen die dat niet hebben. We proberen deze week nog een afspraak te maken in ieder geval terwijl ik hier nog ben. Die mevrouw (weet haar naam nog niet en welke instantie maar dat hoor ik nog wel.) komt dan naar Goreangab om te kijken.

Tot zover wordt vervolgd.......

Groetje jullie allemaal en laat nog wat narcissen staan voor mij als ik terug kom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten