donderdag 8 april 2010

Een tevreden gevoel...

Hallo allemaal.

We hebben twee drukke dagen achter de rug. Gisteren kon ik niet op de mail omdat Jeanette en Jaque weg waren. 's Morgens,  zoals altijd, eerst naar de soupkitchen.  Clarece was er al vroeg: om 8.30 uur.

Daarna rond een uur of 11.00 zijn we naar Home Village gegaan, daar een rondleiding gekregen en ons probleem voor gelegd i.v.m. het testen van de kinderen waarvan wij vermoeden dat ze ziek zijn. Maar zij zeiden ook dat het moeilijk is voor ons om dat te regelen, dat zou een maatschapelijk werker(ster) moeten doen. Als een kind echt ziek wordt dan moeten ze ermee naar een dokter of ziekenhuis en dan wordt de procudure vanzelf ingang gezet. Dus toch weer iets wijzer geworden.
Daarna zijn we naar een kinderdagverblijf geweest i.v.m papieren die Monica ook nodig heeft met het kopen van de grond. Een contitutie (als ik het goed schrijf), maar helaas kon die mevrouw ons niet echt helpen. Daarna hadden we de afspraak met Sybel. Daar kregen we een lijst van kinderen die daar op school zitten en in Goreangab wonen. Met deze kinderen gaat het niet echt goed op school. Nu krijgen deze kinderen vandaag een brief mee naar huis of ze vrijdagmorgen samen met een van de ouders naar de soupkitchen willen komen en Sybel is er dan ook. Wij denken dat deze kinderen te weinig of niet eten als ze naar school gaan en dan kunnen ze zich niet goed consentreren. In ieder geval gaan we bespreken of we daar een oplossing voor kunnen vinden. Als ze 's morgens vroeg al naar school moeten, kunnen ze niet naar de soupkitchen komen. Misschien dat we dan een lunchpakketje voor ze kunnen maken, zodat ze eten krijgen als ze terugkomen. Dat was woensdag.

Vandaag, donderdag, zijn we na het eten geven naar Mr Russel geweest omdat Monica nog dat ene dokument moet hebben (contitutie?) Daar zijn we toen ook maar gelijk achteraan gegaan en als het goed is horen we daar morgen meer van.  Er is echt haast mee gemaakt, omdat ik zondag vertrek en we het dan samen nog door kunnen nemen. Moe maar een tevreden gevoel.

 's Avonds verwen ik mezelf wel eens met een lekker glaasje wijn.

Ach en soms is het ook weleens lachen, zoals vandaag toen we de boel aan het afwassen waren en dat doen we buiten. Er kwam een auto langs en die stopte. Er kwam een man uit die groete ons vriendelijk. Sandra Monica en mij. Toen vroeg hij of hij met mij naar Holland kon. Daarna nodigde hij mij uit voor vrijdagavond. Ik zij natuurlijk "nee" en Sandra, die de was aan het doen was, gooide hem nat....

Dat was het voor vandaag
Gr Jopie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten